Zelfverzekerder

“Ik ga anders om met situaties. Bij het hockey ben ik zelfverzekerder en kan de zaken beter relativeren. Op school ga ik anders om met schoolproblematiek, ben ik geconcentreerder bezig en heb minder stress bij toetsen en de voorbereiding van een toets. Ik heb veel geleerd van jou en wat ik heb geleerd is bruikbaar voor me. Ik vond het heel erg fijn dat de oefeningen ook actief waren en dat ik niet alleen hoefde te praten. Je ging respectvol met me om waardoor ik me ‘veilig’ voelde en die dingen kon zeggen die jij wilde.”

Hockeyer – 14 jaar

5.0
2015-08-30T21:17:24+02:00

Hockeyer – 14 jaar

“Ik ga anders om met situaties. Bij het hockey ben ik zelfverzekerder en kan de zaken beter relativeren. Op school ga ik anders om met schoolproblematiek, ben ik geconcentreerder bezig en heb minder stress bij toetsen en de voorbereiding van een toets. Ik heb veel geleerd van jou en wat ik heb geleerd is bruikbaar voor me. Ik vond het heel erg fijn dat de oefeningen ook actief waren en dat ik niet alleen hoefde te praten. Je ging respectvol met me om waardoor ik me ‘veilig’ voelde en die dingen kon zeggen die jij wilde.”

Grote mentale stap

“Zwemmen is voor mij erg belangrijk, ik train hard en vraag veel van mezelf tijdens wedstrijden. Na een periode van succes heb ik ook een hele tijd stil gestaan, mentaal werden de wedstrijden hierdoor steeds moeilijker. Mijn aandacht was tijdens de race meer bij de andere zwemmers dan dat ik met mijn eigen race bezig was, aan de finish zorgde dit vaak voor frustrerende momenten.

Samen met Marianne heb ik tijdens deze trainingen veel verschillende oefeningen gedaan om mijn gedachte te sturen. Naast de oefeningen hebben we ook veel zitten praten over mijn probleem. In het begin was het allemaal wel een beetje wennen, maar met veel oefening en de goede begeleiding ging het steeds beter en begon het me echt te helpen. Inmiddels een jaar later helpt het mij nog steeds, het gaat eigenlijk wel een beetje vanzelf, ik weet wat ik moet en kan doen om gefocust te blijven tijdens mijn race!

Marianne is een goede sportpsychologe die veel tijd in mijn begeleiding heeft gestoken. Ze had altijd de trainingen goed voorbereid en wist goed wat ze moest en wilde zeggen. Marianne heeft altijd geïnteresseerd geluisterd naar mijn verhalen over wedstrijden, de sport en mijn probleem. Andersom heb ik ook altijd geboeid geluisterd naar wat zij vertelde en heb ik mijn best gedaan zo goed mogelijk te doen wat zij zei, want ze helpt je goed maar uiteindelijk moet je het zelf doen.

Een citaat van mijn trainer over mij:“Ik heb nog nooit iemand zo’n grote mentale stap zien maken”.”

Steven Nonnekes – Zwemmer

5.0
2015-08-30T21:19:52+02:00

Steven Nonnekes – Zwemmer

“Zwemmen is voor mij erg belangrijk, ik train hard en vraag veel van mezelf tijdens wedstrijden. Na een periode van succes heb ik ook een hele tijd stil gestaan, mentaal werden de wedstrijden hierdoor steeds moeilijker. Mijn aandacht was tijdens de race meer bij de andere zwemmers dan dat ik met mijn eigen race bezig was, aan de finish zorgde dit vaak voor frustrerende momenten. Samen met Marianne heb ik tijdens deze trainingen veel verschillende oefeningen gedaan om mijn gedachte te sturen. Naast de oefeningen hebben we ook veel zitten praten over mijn probleem. In het begin was het allemaal wel een beetje wennen, maar met veel oefening en de goede begeleiding ging het steeds beter en begon het me echt te helpen. Inmiddels een jaar later helpt het mij nog steeds, het gaat eigenlijk wel een beetje vanzelf, ik weet wat ik moet en kan doen om gefocust te blijven tijdens mijn race! Marianne is een goede sportpsychologe die veel tijd in mijn begeleiding heeft gestoken. Ze had altijd de trainingen goed voorbereid en wist goed wat ze moest en wilde zeggen. Marianne heeft altijd geïnteresseerd geluisterd naar mijn verhalen over wedstrijden, de sport en mijn probleem. Andersom heb ik ook altijd geboeid geluisterd naar wat zij vertelde en heb ik mijn best gedaan zo goed mogelijk te doen wat zij zei, want ze helpt je goed maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Een citaat van mijn trainer over mij:“Ik heb nog nooit iemand zo’n grote mentale stap zien maken”.”

Positief denken

De mentale training heeft mij geholpen om weer goed te kunnen trainen en positief te kunnen blijven denken. Het omzetten van negatieve gedachten naar positieve gedachten is de belangrijkste vaardigheid die ik hierin heb geleerd.

Kemi van de Wetering – Zwemster

5.0
2016-03-21T11:48:02+02:00

Kemi van de Wetering – Zwemster

De mentale training heeft mij geholpen om weer goed te kunnen trainen en positief te kunnen blijven denken. Het omzetten van negatieve gedachten naar positieve gedachten is de belangrijkste vaardigheid die ik hierin heb geleerd.

Inzicht

Ik heb veel inzicht gekregen en veel zaken voor mezelf helder gekregen. Zaken die ik vaak wel ergens had beseft, maar nog nooit zo duidelijk op een rijtje had gezet.

Hondensport

5.0
2016-11-21T08:54:49+02:00

Hondensport

Ik heb veel inzicht gekregen en veel zaken voor mezelf helder gekregen. Zaken die ik vaak wel ergens had beseft, maar nog nooit zo duidelijk op een rijtje had gezet.

Spanning onder controle

“In deze periode heb ik vooral geleerd hoe ik mijn spanning onder controle kan houden en niet meer ga hyperventileren. Dat was de reden waarom we contact hebben gezocht met Marianne. Ik kan alles vaak goed toepassen op mijn eigen sport door de voorbeelden die Marianne gaf. Ik vond het erg goed hoe Marianne zich verdiept had in mijn sport, omdat het niet zo’n bekende sport is en ze er vooraf niet zoveel vanaf wist. Op deze manier kon ze beter begrijpen waar de stress in wedstrijden zat”.

Anne Claire Kooiman – Schermster

5.0
2015-08-30T21:17:54+02:00

Anne Claire Kooiman – Schermster

“In deze periode heb ik vooral geleerd hoe ik mijn spanning onder controle kan houden en niet meer ga hyperventileren. Dat was de reden waarom we contact hebben gezocht met Marianne. Ik kan alles vaak goed toepassen op mijn eigen sport door de voorbeelden die Marianne gaf. Ik vond het erg goed hoe Marianne zich verdiept had in mijn sport, omdat het niet zo’n bekende sport is en ze er vooraf niet zoveel vanaf wist. Op deze manier kon ze beter begrijpen waar de stress in wedstrijden zat”.

Als team sterker geworden

“Na de sessies zijn wij gegroeid van een groep speelsters naar een team. We zijn nu niet meer alleen het team dat samen speelt, maar ook een team dat samen kan praten. Praten over van alles. We zijn als team sterker geworden doordat we moesten gaan kijken hoe we zaken kunnen communiceren en hoe dit over komt op de ander. Door middel van de JTI zagen we wat voor een voorkeurstype elk teamlid heeft. Deze resultaten zijn ook van belang bij de communicatie naar elkaar, omdat je dan weet hoe iemand is en hoe je haar het beste kan benaderen. Al deze oefeningen en sessies hebben zeker baat gehad bij ons proces om een gezellig, maar ook een prestatiegericht team te worden. Het afgelopen seizoen hebben wij als team laten zien hoe sterk we hier in zijn geworden. Het communiceren naar elkaar en naar de trainer is veel gegroeid.”

Speelster Helios ’72 – Handbal

5.0
2015-08-30T21:19:00+02:00

Speelster Helios ’72 – Handbal

“Na de sessies zijn wij gegroeid van een groep speelsters naar een team. We zijn nu niet meer alleen het team dat samen speelt, maar ook een team dat samen kan praten. Praten over van alles. We zijn als team sterker geworden doordat we moesten gaan kijken hoe we zaken kunnen communiceren en hoe dit over komt op de ander. Door middel van de JTI zagen we wat voor een voorkeurstype elk teamlid heeft. Deze resultaten zijn ook van belang bij de communicatie naar elkaar, omdat je dan weet hoe iemand is en hoe je haar het beste kan benaderen. Al deze oefeningen en sessies hebben zeker baat gehad bij ons proces om een gezellig, maar ook een prestatiegericht team te worden. Het afgelopen seizoen hebben wij als team laten zien hoe sterk we hier in zijn geworden. Het communiceren naar elkaar en naar de trainer is veel gegroeid.”

Geleerd om beter met spanningen om te gaan

“Met behulp van deze mentale training wilde ik leren om beter met mijn spanningen om te kunnen gaan en dan vooral met wedstrijden. Ik heb geleerd om verschillende technieken toe te passen om dit te bereiken. De ademhalingoefening, gedachtes ombuigen en een verbeeld filmpje maken gebruik ik het meest. Ik vond het fijn dat ik kon praten over deze vorm van spanning met iemand die het begrijpt en me probeert verder te helpen. Ook de evaluaties na de wedstrijden hielpen goed om te kunnen identificeren waar het probleem zat.”

Springruitster / Dressuurruitser – 15 jaar

5.0
2015-08-30T21:18:33+02:00

Springruitster / Dressuurruitser – 15 jaar

“Met behulp van deze mentale training wilde ik leren om beter met mijn spanningen om te kunnen gaan en dan vooral met wedstrijden. Ik heb geleerd om verschillende technieken toe te passen om dit te bereiken. De ademhalingoefening, gedachtes ombuigen en een verbeeld filmpje maken gebruik ik het meest. Ik vond het fijn dat ik kon praten over deze vorm van spanning met iemand die het begrijpt en me probeert verder te helpen. Ook de evaluaties na de wedstrijden hielpen goed om te kunnen identificeren waar het probleem zat.”

Hoe omgaan met slechte momenten

Ik heb geleerd om te gaan met ‘ slechte’ momenten. Hoe minder ermee bezig te zijn: acceptatie en realiteit.

Deelneemster Mental Boost Train

5.0
2016-11-21T08:56:07+02:00

Deelneemster Mental Boost Train

Ik heb geleerd om te gaan met ‘ slechte’ momenten. Hoe minder ermee bezig te zijn: acceptatie en realiteit.

Spanning onder controle

Ik heb in de lessen goed geleerd met spanning om te gaan zowel voor en tijdens een wedstrijd, dat had ik nodig.

Max - Badmintonner

5.0
2016-11-21T08:54:10+02:00

Max - Badmintonner

Ik heb in de lessen goed geleerd met spanning om te gaan zowel voor en tijdens een wedstrijd, dat had ik nodig.

Handgrepen

“De mental coaching heeft mij handgrepen gegeven om in elke situatie rustig te kunnen blijven en vertrouwen in mezelf te blijven houden. Ik vond het echt een hele leerzame ervaring waar ik met veel plezier mee bezig ben geweest!”

Lisanne Borst – Bowlster

5.0
2015-08-30T21:16:17+02:00

Lisanne Borst – Bowlster

“De mental coaching heeft mij handgrepen gegeven om in elke situatie rustig te kunnen blijven en vertrouwen in mezelf te blijven houden. Ik vond het echt een hele leerzame ervaring waar ik met veel plezier mee bezig ben geweest!”

Op het juiste moment

Voor mij kwam de Mental Boost Training precies op een moment dat ik een mental boost kon gebruiken en dit heeft ook gewerkt.

Deelneemster Mental Boost Training

2016-11-21T08:55:27+02:00

Deelneemster Mental Boost Training

Voor mij kwam de Mental Boost Training precies op een moment dat ik een mental boost kon gebruiken en dit heeft ook gewerkt.

Veel meer overzicht

Ik ben veel zelfbewuster geworden in mijn sport. Ik merk gewoon dat ik veel meer overzicht heb, veel beter mijn concentratie kan vasthouden en ik fysiek veel rustiger ben geworden.

Freek vestjens
Springruiter/ paardenhandelaar

5.0
2015-11-17T17:33:04+02:00

Freek vestjens
Springruiter/ paardenhandelaar

Ik ben veel zelfbewuster geworden in mijn sport. Ik merk gewoon dat ik veel meer overzicht heb, veel beter mijn concentratie kan vasthouden en ik fysiek veel rustiger ben geworden.

Positieve punten uit situaties halen

“Wat ik erg goed vond, is dat de inhoud van de oefeningen echt over mijn zwakkere punten ging. Ook wanneer we een wedstrijd gingen evalueren/analyseren werden er pittige vragen gesteld over hoe ik iets kon veranderen en waarom ik een bepaalde gedachte had en deze niet kon omzetten in een nieuwe gedachte.

Marianne heeft mij geleerd om positieve punten uit situaties te halen en niet alles negatief te zien. Hierdoor kon ik wedstrijden, in welke situatie dan ook, goed afsluiten. Daarnaast is mijn zelfvertrouwen tijdens de mentale training gegroeid en kan ik beter met druk omgaan.

Ik heb veel geleerd tijdens de mentale training. Deze training heeft mij niet alleen geholpen in de sport, maar het helpt mij soms ook in het dagelijkse leven.”

Remo Valentijn – Bowler

5.0
2015-08-30T21:19:26+02:00

Remo Valentijn – Bowler

“Wat ik erg goed vond, is dat de inhoud van de oefeningen echt over mijn zwakkere punten ging. Ook wanneer we een wedstrijd gingen evalueren/analyseren werden er pittige vragen gesteld over hoe ik iets kon veranderen en waarom ik een bepaalde gedachte had en deze niet kon omzetten in een nieuwe gedachte. Marianne heeft mij geleerd om positieve punten uit situaties te halen en niet alles negatief te zien. Hierdoor kon ik wedstrijden, in welke situatie dan ook, goed afsluiten. Daarnaast is mijn zelfvertrouwen tijdens de mentale training gegroeid en kan ik beter met druk omgaan. Ik heb veel geleerd tijdens de mentale training. Deze training heeft mij niet alleen geholpen in de sport, maar het helpt mij soms ook in het dagelijkse leven.”
5
12

Marianne van Erp
SPORTPSYCHOLOOG VSPN®

T: 06 2433 2081
E: info@mariannevanerp.nl

Share This