Sport

De optimale prestatie behalen op de momenten wanneer jij dat wil! Daar gaat het om. Continu jezelf van je beste kant laten zien en dan nog op het juiste moment. Hierbij hoort bijvoorbeeld de juiste focus, de juiste spanning, motivatie en zelfvertrouwen. Leren hoe je hier controle over kan krijgen, dit kan inzetten wanneer jij dit wil en het vertrouwen hebben dat je dit kan, dat is wat ik je leer.

Bedrijven

Lekker en met plezier werken. Dat is wat iedereen wil. Nu lijkt dit zo vanzelfsprekend, maar dit is het niet. Wellicht vind je het lastig om met alle veranderingen binnen het bedrijf om te gaan of heerst er veel spanning op de werkvloer door hoge targets. Goed blijven functioneren onder wisselende omstandigheden is wat je kan leren door middel van individuele en/of teambegeleiding.

Entertainment

Dansers, musici en acteurs, het zijn allemaal mensen die ook een topprestatie neer willen zetten in bepaalde situaties. Het gaat in de repetities goed, maar op het moment suprême ervaar je bijvoorbeeld spanning. Bewust worden wat er in deze situaties gebeurt en het trainen van mentale vaardigheden geeft je het vertrouwen dat je in deze situaties de gewenste prestatie neer kan zetten.

Training, Coaching, Workshops & Presentaties

Mentale factoren spelen op ieder vlak in het menselijk leven een belangrijke rol. Deze rol wordt vaak nog onderschat. Vaak evalueren we op de handelingen die minder goed gaan, maar staan we niet stil bij waarom dit gebeurt.

Verschillende factoren zijn van mentale aard. Het maakt niet uit hoe oud je bent en op welk niveau je actief bent. Iedereen die wil presteren, dus ook buiten de sport, kan te maken krijgen met prestatie verminderende factoren.

Door middel van gerichte mentale training en begeleiding leer je hoe je met deze situaties om kan leren gaan. Je start met inzicht in je eigen handelen en leert hoe het komt dat jouw prestaties op bepaalde momenten niet gaan zoals je zou willen. Daarnaast leer en train je mentale vaardigheden die je kunt inzetten binnen deze situaties. Op deze manier krijg je meer controle over eigen handelen.

Ervaringen vanuit de sport kunnen prima toegepast worden binnen ons dagelijks leven. Iedereen levert namelijk topprestaties en merkt dat niet altijd alles wil lukken. Helemaal niet erg! Echter, wanneer je hier graag verandering in ziet dan kan dit door middel van een individueel- of teamtraject.

Marianne van Erp
SPORTPSYCHOLOOG VSPN®

Telefoon: +316 2433 2081
E-mail: info@mariannevanerp.nl

Locaties

Paramedisch Expertise Centrum Eindhoven
Vijfkamplaan 8
5624 EB Eindhoven
CTO kantoor (gevestigd in Pieter van den Hoogenband Zwemstadion)
Antoon Coolenlaan 1
5644 RX Eindhoven
Sport Medisch Adviescentrum - Mediweert
Vogelsbleek 5
6001 BE Weert

Antoon Coolenlaan 1 5644 RX Eindhoven

Vijfkamplaan 8 5624 EB Eindhoven

web-logo-retina-468x160

Beter met mijn spanningen

"Met behulp van deze mentale training wilde ik leren om beter met mijn spanningen om te kunnen gaan en dan vooral met wedstrijden. Ik heb geleerd om verschillende technieken toe te passen om dit te bereiken."

Springruiter / Dressuurruiter

5.0
2015-10-27T16:56:56+00:00

Springruiter / Dressuurruiter

"Met behulp van deze mentale training wilde ik leren om beter met mijn spanningen om te kunnen gaan en dan vooral met wedstrijden. Ik heb geleerd om verschillende technieken toe te passen om dit te bereiken."

Hoe omgaan met slechte momenten

Ik heb geleerd om te gaan met ‘ slechte’ momenten. Hoe minder ermee bezig te zijn: acceptatie en realiteit.

Deelneemster Mental Boost Train

5.0
2016-11-21T08:56:07+00:00

Deelneemster Mental Boost Train

Ik heb geleerd om te gaan met ‘ slechte’ momenten. Hoe minder ermee bezig te zijn: acceptatie en realiteit.

Positieve punten

"Marianne heeft mij geleerd om positieve punten uit situaties te halen. Mijn zelfvertrouwen is tijdens de mentale training gegroeid en kan ik beter met druk omgaan."

Remo Valentijn - Bowler

5.0
2015-10-27T16:59:19+00:00

Remo Valentijn - Bowler

"Marianne heeft mij geleerd om positieve punten uit situaties te halen. Mijn zelfvertrouwen is tijdens de mentale training gegroeid en kan ik beter met druk omgaan."

Inzicht

Ik heb veel inzicht gekregen en veel zaken voor mezelf helder gekregen. Zaken die ik vaak wel ergens had beseft, maar nog nooit zo duidelijk op een rijtje had gezet.

Hondensport

5.0
2016-11-21T08:54:49+00:00

Hondensport

Ik heb veel inzicht gekregen en veel zaken voor mezelf helder gekregen. Zaken die ik vaak wel ergens had beseft, maar nog nooit zo duidelijk op een rijtje had gezet.

Focus

"Ik weet nu wat ik moet en kan doen om gefocust te blijven tijdens mijn race! Een citaat van mijn trainer over mij:“Ik heb nog nooit iemand zo'n grote mentale stap zien maken”.”

Steven Nonnekes - Zwemmer

5.0
2015-10-27T17:00:07+00:00

Steven Nonnekes - Zwemmer

"Ik weet nu wat ik moet en kan doen om gefocust te blijven tijdens mijn race! Een citaat van mijn trainer over mij:“Ik heb nog nooit iemand zo'n grote mentale stap zien maken”.”

Spanning onder controle

"Ik heb geleerd hoe ik mijn spanning onder controle kan houden en niet meer ga hyperventileren. "

Anne Claire Kooiman - Schermster

5.0
2015-10-27T16:56:18+00:00

Anne Claire Kooiman - Schermster

"Ik heb geleerd hoe ik mijn spanning onder controle kan houden en niet meer ga hyperventileren. "

Veel meer overzicht

Ik ben veel zelfbewuster geworden in mijn sport. Ik merk gewoon dat ik veel meer overzicht heb, veel beter mijn concentratie kan vasthouden en ik fysiek veel rustiger ben geworden.

Freek vestjens
Springruiter/ paardenhandelaar

5.0
2015-11-17T17:33:04+00:00

Freek vestjens
Springruiter/ paardenhandelaar

Ik ben veel zelfbewuster geworden in mijn sport. Ik merk gewoon dat ik veel meer overzicht heb, veel beter mijn concentratie kan vasthouden en ik fysiek veel rustiger ben geworden.

Spanning onder controle

Ik heb in de lessen goed geleerd met spanning om te gaan zowel voor en tijdens een wedstrijd, dat had ik nodig.

Max - Badmintonner

5.0
2016-11-21T08:54:10+00:00

Max - Badmintonner

Ik heb in de lessen goed geleerd met spanning om te gaan zowel voor en tijdens een wedstrijd, dat had ik nodig.

Op het juiste moment

Voor mij kwam de Mental Boost Training precies op een moment dat ik een mental boost kon gebruiken en dit heeft ook gewerkt.

Deelneemster Mental Boost Training

2016-11-21T08:55:27+00:00

Deelneemster Mental Boost Training

Voor mij kwam de Mental Boost Training precies op een moment dat ik een mental boost kon gebruiken en dit heeft ook gewerkt.

Team

“Na de sessies zijn wij gegroeid van een groep speelsters naar een team. Het communiceren naar elkaar en naar de trainer is veel gegroeid.” Speelster

Helios '72 - handbal

5.0
2015-10-27T16:57:32+00:00

Helios '72 - handbal

“Na de sessies zijn wij gegroeid van een groep speelsters naar een team. Het communiceren naar elkaar en naar de trainer is veel gegroeid.” Speelster

Handgrepen

"Ik heb handgrepen gekregen om in elke situatie rustig te blijven en vertrouwen in mezelf te blijven houden. Ik vond het echt hele leerzame ervaring!"

Lisanne Borst - Schermster

5.0
2015-08-14T16:19:15+00:00

Lisanne Borst - Schermster

"Ik heb handgrepen gekregen om in elke situatie rustig te blijven en vertrouwen in mezelf te blijven houden. Ik vond het echt hele leerzame ervaring!"

Zelfverzekerder

"Bij het hockey ben ik zelfverzekerder en kan ik zaken beter relativeren. Op school ga ik anders om met schoolproblematiek, heb ik minder stress en kan ik me beter concentreren."

Hockeyer

5.0
2015-10-27T16:55:08+00:00

Hockeyer

"Bij het hockey ben ik zelfverzekerder en kan ik zaken beter relativeren. Op school ga ik anders om met schoolproblematiek, heb ik minder stress en kan ik me beter concentreren."

Positief denken

De mentale training heeft mij geholpen om weer goed te kunnen trainen en positief te kunnen blijven denken. Het omzetten van negatieve gedachten naar positieve gedachten is de belangrijkste vaardigheid die ik hierin heb geleerd.

Kemi van de Wetering – Zwemster

5.0
2016-03-21T11:48:02+00:00

Kemi van de Wetering – Zwemster

De mentale training heeft mij geholpen om weer goed te kunnen trainen en positief te kunnen blijven denken. Het omzetten van negatieve gedachten naar positieve gedachten is de belangrijkste vaardigheid die ik hierin heb geleerd.
4.0
13

Examenstress

Het niet kunnen presteren tijdens bijvoorbeeld een examen, terwijl je goed geleerd hebt, heeft vaak te maken mentale factoren. Door jezelf hierin te trainen kun je leren hoe je hier in deze situaties mee om kunt gaan.

Lees meer
Share This